طراحی و مشاوره ژئوتکنیک

مسائل و مخاطرات ژئوتکنیکی بخش قابل توجهی از پروژه های عمرانی و توسعه زیربنایی را شامل می گردد. در این خصوص شناسایی نحوه برخورد و ارائه راه حل برای اینگونه مخاطرات از اهمیت بالایی برخوردار است. در برخی موارد این مشکلات در حین اجرای پروژه به وجود آمده و روند پیشرفت کار را با مشکل مواجه می کنند. مسائلی نظیر کنترل نشستهای غیرهمسان، پایدارسازی دیواره گودهای عمیق، مهندسی پی های سطحی و عمیق (شمع)، روانگرایی، وجود لایه های سست خاکی، کنترل و هدایت آبهای زیرزمینی و تامین ظرفیت باربری بستر از این حیث می باشند.

ابتدایی‌ترین اقدام پیش از اجرای گودبرداری و ساخت هر سازه‌ای انجام مطالعات ژئوتکنیک و شناسایی‌های مربوطه است. شرکت ابرند به عنوان متخصص و ارائه دهنده کلیه خدمات، آمادگی دارد تا در قالب مشاور و مجری پروژه های ژئوتکنیکی از مرحله مطالعات خاک تا بهسازی و یا گودبرداری، به کارفرمایان عزیز خدمت رسانی کند.

لازمه اجرای هر پروژه‌ای یک طرح درست و مهمتر از آن دقیق است. این طرح باید به گونه ای باشد که بتواند نیاز های پروژه را بطور کامل و جامع برآورده کند. علاوه به مورد ذکر شده، طرح پیشنهادی باید روش های گوناگونی را در نظر بگیرد و در میان آنها مناسب ترین روش را برگزیند تا بتواند از تحمیل هزینه های اضافی بر پروژه ممانعت به عمل آورد. میتوان گفت که اقتصادی بودن در کنار درستی طرح از بارز ترین ویژگی های یک طراحی مناسب است. طراح یک پروژه لازم است تا تسلط بالایی روی مباحث طراحی داشته و علاوه بر آن بتواند نکات اجرایی و جزئیات اجرا را نیز در نظر بگیرد تا مانع از هدر رفت انرژی، زمان و سرمایه کارفرمایان و کارکنان پروژه شود. به همین دلیل انتخاب طراح مناسب که از تجربه و دانش لازم برخوردار باشد از چالشی ترین تصمیم های یک پروژه میتواند باشد.

در کنار طراح و پیمانکاران در هر پروژه، انتخاب یک مشاور با تجربه و قابل اطمینان توسط کارفرما، بخصوص در قراردادهای EPC، یکی از مراحلی است که بعضاً مورد غفلت واقع میشود. همین امر سبب میشود که طرح ارائه شده در قرارداد های EPC مورد بازبینی و بررسی دقیق قرار نگیرد و نظارت بر اجرای عملیات وجود نداشته باشد که خود میتواند خطرات بالقوه ای را به پروژه تحمیل کند. کنترل محاسبات، بهینه سازی طرح، نظارت عالیه و مقیم از جمله مسئولیت های مشاور پروژه است که میتواند منافع زیادی برای پروژه به همراه آورد و مانع وقوع حوادث ناگوار شود.

در بسیاری از مواقع پیش آمده است که در حین اجرای پروژه فرضیات طراحی دستخوش تغییر شده اند. این تغییرات میتواند ناشی از تغییر در نیاز های پروژه باشد و یا اینکه از اطلاعات ناقص و عدم قطعیت ها در ابتدا مسیر طراحی نشأت گیرد. حضور تیم طراحی و مشاوره ژئوتکنیک در کنار یک پروژه ژئوتکنیکی سبب میشود که مواجهه به این عدم قطعیت ها، تغییرات و یا مسائل ناشناخته با دقت مورد ارزیابی قرار گیرد و در نهایت با درنظر گرفتن شرایط پروژه، با ارائه پیشنهادات خلاقانه، درست و اجرایی به برطرف شدن این موانع کمک کند. مشاور پروژه باید قابلیت درک و تحلیل درستی نسبت به چالش های پروژه داشته باشد و علاوه بر آن بتواند آنالیز ها مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن و با کمترین خطا انجام دهد.

شرکت مهندسی ابرند با بیش از یک دهه حضور موفق در صنعت ساختمان کشور افتخار دارد تا در قامت طراح و مشاورِ بسیاری از پروژه های شاخص شهری و کشوری به کارفرمایان محترم خدمت رسانی کرده باشد. فعالیت ابرند در بخش مهندسی ژئوتکنیک شامل تمامی مراحل انجام مطالعات اولیه، ارائه مشاوره، طراحی ابنیه ژئوتکنیکی مختلف نظیر پایدارسازی گودهای عمیق به روش نیلینگ، انکراژ، استرات، خرپا و تاپ داون و همچنین بهسازی خاک به روش اختلاط عمیق، جت گروتینگ، میکروپایل و … در اقصی نقاط ایران با بکارگیری کارشناسان مجرب و دستگاه های روز دنیا و استفاده از آخرین نسخه نرم افزارهای مطرح می باشد.

این شرکت با بهره گیری از دانش و تجربه مدیران خود و همچنین بکارگیری نیروی جوان، با انگیزه و در عین حال متخصص و بهره گیری از بروزترین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری آمادگی دارد تا به عنوان طراح و مشاور پروژه های ساختمانی و ژئوتکنیکی با کارفرمایان عزیز همکاری داشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای ابرند کافیست با شماره تماس این شرکت تماس گرفته و از پیشنهادات تیم فنی ما بهره‌مند شوید.